جدول بارم بندی پیشنهادی علوم تجربی راهنمایی 89-88
بارم بندی کتاب علوم تجربی سال اول راهنما یی | ||||
فصل | نام فصل | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور |
1 | ماده وویژگی های آن | 5/1 | 25/. | 5/. |
2 | اثر گرما بر حجم | 5/1 | 5/. | 75/. |
3 | اثر گرما بر حالت | 2 | 75/. | 25/1 |
4 | دسته بندی مواد | 3 | 1 | 5/1 |
5 | انرژی | 2 | 1 | 25/1 |
6 | نیرو | 3 | 25/1 | 5/1 |
7 | حرکت | 2 | 25/1 | 5/1 |
8 | آب در هوا | ..... | 1 | 75/. |
9 | آب در روی خشکی | ..... | 25/1 | 1 |
10 | گوناگونی جانوران | ..... | 1 | 75/. |
11 | جهان جانوران | ..... | 75/1 | 5/1 |
12 | دنیای گیاهان | .... | 2 | 5/1 |
13 | آدمی ومیکروب ها | .... | 2 | 25/1 |
| جمع بارم | 15 | 15 | 15 |
توجه : بارم ها میتواند 5/. نمره از مقدار پیشنهادی کمتر یا بیشتر باشد .
بارم بندی کتاب علوم تجربی سا ل دوم راهنمایی | ||||
فصل | نام فصل | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور |
1 | مواد در حال تغییر | 3 | 25/1 | 5/1 |
2 | نور | 3 | 25/1 | 5/1 |
3 | موج | 5/2 | 1 | 25/1 |
4 | گرما | 5/3 | 25/1 | 5/1 |
5 | ساختار زمین | 75/. | 25/. | 5/. |
6 | مواد سازنده ی سنگ کره | 25/2 | 1 | 5/1 |
7 | کاربرد سنگ ها و کانیها | .... | 75/. | 5/. |
8 | هوازدگی | .... | 25/1 | 1 |
9 | انسان موجودی زنده | .... | 25/1 | 75/. |
10 | غذا وسلامتی | ..... | 75/1 | 5/1 |
11 | گوارش | ..... | 1 | 1 |
12 | خون وایمنی | .... | 1 | 1 |
13 | گردش مواد | .... | 1 | 75/. |
14 | تبادل با محیط | .... | 1 | 75/. |
جمع بارم | 15 | 15 | 15 |
توجه : بارم ها میتواند ، معادل نیم نمره از مقدار پیشنهادی کمتر یا بیشتر باشد .
بارم بندی کتاب علوم تجربی سا ل سوم راهنمایی | ||||
فصل | نام فصل | نوبت اول | نوبت دوم | شهریور |
1 | درون اتم | 2 | 1 | 1 |
2 | اتم ها وترکیب ها | 2 | 1 | 1 |
3 | سرگذشت زمین | 2 | 1 | 1 |
4 | زمین ساخت ورقه ای | 5/1 | 5/. | 75/. |
5 | فراتر از زمین | 5/1 | 5/. | 75/. |
6 | کار وانرژی | 4 | 5/1 | 75/1 |
7 | فشا ر | 2 | 1 | 5/1 |
8 | بار الکتریکی | .... | 1 | 75/. |
9 | جریان الکتریکی | .... | 25/1 | 25/1 |
10 | انسان وحرکت | .... | 5/1 | 25/1 |
11 | هماهنگی وارتباط | .... | 25/1 | 1 |
12 | نوجوانی وبلوغ | .... | 75/. | 75/. |
13 | تولید مثل | .... | 5/1 | 25/1 |
14 | آدمی ومحیط | .... | 25/1 | 1 |
جمع بارم | 15 | 15 | 15 |
توجه : بارم ها میتواند ، معادل نیم نمره از مقدار پیشنهادی بیشتر یا کمتر باشد .
لطفا برای دانلود مقاله به صورت فایل PDF بر روی لینک دانلود زیر کلیک کنید:
لطفا برای دانلود سوالات به صورت فایل PDF بر روی لینک دانلود زیر کلیک کنید:
بارم بندی درس شیمی (1) وآزمایشگاه الف ـ ارزشیابی مستمر : - محتوای دانشیکتاب(5 نمره) - مهارتها( 10 نمره) - نگرشها(5نمره) برای ارزشیابی حیطههای مهارتی و نگرشی موارد زیر توصیه میشود: 1-
اجرای فعالیتهای فردی یا گروهی موجود در متن درس. نتایج به دست آمده از
اجرای فعالیتها باید به صورت نوشتاری از دانشآموزان یا نماینده
هرگروه خواسته شود ودر پرونده کاری آنان نگهداری گردد. در مورد
فعالیتهای گروهی ضرورت ندارد که همة گروههابه این کار اقدام کنند. کافی
است حداقل دو یا حداکثر سه گروه آن هم به طور چرخشی فعالیتها را اجرا و
گزارش آن را در کلاس ارائه دهند. 2- نمایش فیلم آموزشی در ارتباط بامباحث کتاب و طرح پرسشهایی ازآن 3- ارائهی سخنرانی توسط کارشناسان مدعو، معلمان پیشکسوت و... وطرح پرسشهایی از سخنرانی آنها 4- بازدید علمی و طرح پرسشهایی از آن یاارائة گزارش بازدید توسط دانش آموز. 5- نمرهی مربوط به پرکردن فرم صفحة 142 کتاب درسی ب - ارزشیابی پایانی:
شهریور | نوبت دوم | نوبت اول | بخش | |
5 | 5/2 | 12 | اول | |
5 | 5/2 | 8 | دوم تا ابتدای صفحه64 | |
4 | - | دوم از صفحه64 تا آخر بخش | ||
5 | 5/5 | - | سوم | |
5 | 5/5 | - | چهارم | |
20 | 20 | 20 | جمع |
ملاحظات: 1- بهتراست تعداد پرسشهای امتحانی حداکثر 2 + 12 باشد. 2- در طراحی پرسشها به بعد دانشی 8 نمره و به مهارتی 12 نمره اختصاص داده شود . |
بارم بندی درس شیمی (2) و آزمایشگاه
ارزشیابی مستمر: 1- پرسش های کلاسی وآزمون های نوشتاری (8 نمره) 2- فعالیت های کلاسی فردی یا گروهی تعریف شده توسط معلم فرم شماره 1ـ چک لیست آزمایشگاه نام و نام خانوادگی :...................... آزمایش:.......................... تاریخ: .........................
فرم شماره 2ـ ارزشیابی گزارش کار آزمایشگاه نام ونام خانوادگی:…………… آزمایش……………… تاریخ:..............
*-
کامل بودن به این معناست که گزارش کار شامل عنوان،فهرست ،وسایل مورد
نیاز،روش کار و نتیجهگیری باشدو در انتهانیز به پرسشهای پایانی
پاسخ داده باشد.
توضیحات: ………………………………………. ارزشیابی پایانی:
|
بارم بندی درس شیمی (3) وآزمایشگاه
ارزشیابی مستمر: 1- پرسش های کلاسی وآزمون های نوشتاری (8 نمره) 2- فعالیت های کلاسی فردی یاگروهی تعریف شدهدرمتن کتاب یاتوسط معلم(5 نمره) 3- فعالیت های عملی وآزمایشگاهی (7 نمره )
ارزشیابی پایانی: |
بخش های کتاب | نوبت اول | نوبت دوم و شهریور | |
بخش یک | 13 | 5/6 | |
بخش دو( تا صفحه 54 ) | 7 | 25/7 | |
بخش سه | - | 25/6 | |
جمع | 20 | 20 |
تذکرات: * درهرامتحان پایانی به پرسش های محاسبه ای حد اقل 7 وحداکثر 9 نمره اختصاص داده شود.این گونه پرسش ها بایستی متناسب با سطح دشواری ودرلابه لای پرسش های دیگر گنجانده شود. ضمن آن که دراین گونه پرسش ها باید به راه حل(مطابق با شیوة معرفی شده در کتاب)،پاسخ عددی مسأله ویکای اندازه گیری آن بارم اختصاص یابد. * با توجه به حجم چشمگیرمحاسبات عددی درمحتوای این کتاب لازم است که از پرسش های محا سبه ای تعریف تازه ای ارائه شود. پرسش های محاسبه ای به پرسش هایی گفته می شود که دانش آموز برای پاسخ گویی به آن ها ناگزیراست ضمن کار با عددها و یکای اندازه گیری به کمک محاسبه های ساده ریاضی به یک پاسخ عددی بایکای مشخص،یک نتیجه گیری علمی،یک مفهوم جدیدیا تعمیم مفاهیم مطرح شده در درس دست یابد. * بارم هر بخش حد اکثر می تواند به اندازه 5/0نمره نوسان داشته باشد. |
به نام خداوند جان و خرد
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به شما کار بر گرامی وبلاگی که هم اکنون از آن بازدید میکنید متعلق به گروه آموزشی شیمی وزیست شناسی و علوم مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوریه و لبنان و اردن است. در این وبلاگ مطالب مختلف علمی و آموزشی به همراه برخی اخبار مرتبط با این آموزشگاهها را خواهید یافت. افتخار داریم با ذکر نظرات و پیشنهادات خود ما را در ضمینه هر چه پر بار تر کردن مطالب این وبلاگ یاری نمایید.
گروه شیمی ، زیست شناسی و علوم